سئو SEO و بهینه سازی
سئو (SEO) یا ، مجموعهای از فعالیتهایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینکسازی خارجی انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. فاکتورهای متعددی بر سئو سایت و تعیین جایگاه آن در نتیجه جستجو تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا گرفته تا لینکهای ورودی از سایتهای دیگر، همچنین استاندارد بودن ساختار و کدنویسی سایت (تکنیکال) برای موتورهای جستجو بر بهبود سئو سایت ما تاثیرگذار است.
سئو داخلی
شامل بهینهسازی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و بهبود ساختار وبسایت است
سئو خارجی
شامل لینکسازی و بهبود اعتبار وبسایت در خارج از آن است
سئو تکنیکال
به بهینهسازی جنبههای فنی وبسایت مانند سرعت بارگذاری و سازگاری با موبایل میپردازد
سئو بصری
به بهینهسازی تصاویر و ویدیوها برای جستجو بصری و افزایش ترافیک از طریق محتوای چندرسانهای اشاره دارد
سئو لوکال
به بهینهسازی وبسایتها برای جستجوهای محلی و جذب مشتریان در منطقه جغرافیایی خاص اشاره دارد.
سئو هوش مصنوعی
هوش مصنوعی درست مثل هر زمینه دیگر، انواع سئو را نیز در مدتی کوتاه تحتتأثیر قرار داده است. ابزارهای هوش مصنوعی به نیروی ثابت در تیمهای بازاریابی محتوایی و سئو تبدیل شدهاند و به ایدهیابی نیز کمک میکند.
سئو شبکه اجتماعی
در سئو شبکه های اجتماعی، پروفایلها و محتوا با هدف افزایش رؤیتپذیری درون پلتفرم بهینهسازی میشوند. سئو سوشال در واقع استفاده از الگوریتمهای هر پلتفرم برای افزایش بازدید است که با سوشال سیگنال در سئو سایت تفاوت دارد